Over ons

Het Andantinokoor uit Udenhout bestaat al meer dan 30 jaar. Het koor heeft de laatste jaren hard gewerkt aan kwaliteit en performance. Onder de professionele leiding van dirigent Ralph van Dorst-van der Sanden en de pianist/arrangeur Marco Hoogerheide is een gevarieerd repertoire opgebouwd. Het repertoire dat meestal vierstemmig wordt vertolkt is heel breed:  van musical tot popmuziek, van ballads tot gospels. Er zijn in de loop van de jaren al diverse grote muziektheaterproducties gepresenteerd. Mooie herinneringen hebben we aan een bijzondere versie van het passieverhaal  in de openluchtvoorstelling De Passion. En in oktober 2022:  na twee jaar met Coronaleed, Zoomrepetities in de lockdown en uitstel van de productie werd met succes Andantino’s Wereld Draait Door drie keer in een uitverkochte zaal van ’t Plein op de planken gebracht. Alle producties zijn steeds geheel in eigen beheer opgezet. Uiteraard staat ook het plezier voor de leden om samen met muziek bezig te zijn hoog in het vaandel. Andantino gaat dan ook graag steeds nieuwe uitdagingen aan!

Informatie:
De repetitieavond is op woensdag van 20.15 uur tot 22.15 uur in ’t Plein in Udenhout.

Lid worden:
Kom gerust eens -vrijblijvend- een keer luisteren om zo een indruk van het koor te krijgen.
Zeker tenoren en bassen worden van harte uitgenodigd om onze gelederen te komen versterken.
Meldt wel vooraf even dat je komt luisteren.

1998 : Cd-opname t.g.v. het 10-jarig bestaan
1999 : Musical “The Passion”
2000 : Musical “Geluk zonder grenzen”
2001 : Night of the Roots, Hilvarenbeek
2003 : Muzikale vertelling met schrijver Peter Vervloed
2004 2005 2007 2010 2012 : Meezingavond in ‘t Centrum in Udenhout
2006 : Stadsopera Rapunzel
2006 : Theaterproductie Ticket to America
2009 : Jubileumconcert ’t Plein
2011 : Udenhout wordt WAKker i.s.m. Harmonie MVC en Zuivelfabriek
2013 : FLASHBACK theaterproductie
2015 : Jeugdtalentenplein
2017 : De Passion
2018: Udenhout zingt! (Koningsdag)
2022: Andantino’s wereld draait door!

Dirigent: Ralf van Dorst
Pianist: Marco Hoogerheide